Semesters

SP1-110KFK Læringsmiljø og åtferd

Course code: 
SP1-110KFK
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Læringsmiljø og åtferd
Teaching semester: 
2022 Autumn
Assessment semester: 
2022 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen. 

Course content

Emnet tek mellom anna føre seg tematikkar som organisasjon og leiing, åtferd, læringsmiljø, samt eleven sine vilkår for utvikling og læring i skulen. Temaa blir sett på ut frå både frå individ- og systemperspektiv. Inkludering er eit grunnleggjande perspektiv i emnet. Lærarrolla, gruppe- og klasseleiing og ulike utfordringa knytt til åtferd, mellom anna mobbing, er sentrale områder i denne samanhengen. Vi legg vekt på ei heilskapleg forståing av åtferdsutfordringar, med ulike tilnærmingar for å forklare konsekvensane av ulike tiltak som vert iverksett av skulen, både inn mot klassemiljøet og mot skulen som organisasjon. Ein har fokus på tidleg innsats, knytt både til dei første stega i skuleløpet og til ei forståing der innsatsen vert sett i verk tidleg ved avdekking av behov for ei tettare oppfølging - uavhengig av kva steg eleven går på.  

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

 

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha grundige kunnskapar om 

  • organisasjonsperspektiv og implementeringsarbeid. 

  • ulike forklaringsmodellar og teoretiske perspektiv på åtferd og psykososialt miljø i skulen ut frå ei heilskapleg forståing. 

  • klasseleiing og læringsmiljø forankra i inkluderande haldningar og handlingar.  

  • mobbing: førebygging, avdekking og tiltak. 

  • samanhengane mellom leiing og åtferd, og konsekvensane dette har for  læringsmiljøet.   

  • tidleg innsats som generelt pedagogisk prinsipp i dei første klassestega, og som tidleg iverksetting av tiltak ved avdekking av vanskar gjennom heile skuleløpet. 

Learning outcome skills

Studenten skal  

  • kunne legge til rette for endrings- og innovasjonsarbeid for å utvikle og betre  læringsmiljøet.  

  • kunne analysere og forstå åtferd i eit heilskapleg individ- og systemperspektiv  

  • ha kompetanse på gruppe- og klasseleiing forankra i ein inkluderande praksis. 

  • kunne førebygge og avdekke mobbing og sette i gang  relevante tiltak.  

  • kunne arbeide med tidleg innsats som eit generelt pedagogisk prinsipp og kunne tidleg avdekke behov for tettare oppfølging for å motverke negativ utvikling. 

Learning outcome qualification

Studenten skal  

  • kunne leie læringsarbeidet gjennom å forstå, handtere og førebyggje utfordringar knytt til åtferd.  

  • kunne analysere vilkår for læring og utvikle inkluderande læringsmiljø i skulen. 

  • kunne bidra med spesialpedagogiske perspektiv i skulen sitt utviklingsarbeid.

Working and learning activities

Emnet er nett- og samlingsbasert studium organisert i to emne. kvart på 15 studiepoeng, med 3 samlingar pr. semester. Samlingane blir gjennomført i Volda, og går over to dagar kvar. Det er to mellomarbeid i emnet, eitt mellom kvar samling.

Arbeidsmåtane i emnet vil veksle mellom førelesingar, seminar, gruppearbeid og individuelt arbeid. Mellomarbeida på emnet er organisert som digitale oppgåver/innleveringar av ulike storleikar som studenten skal arbeide sjølvstendig med. Mellomarbeida skal samla erstatte to samlingar i arbeidsmengd. 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk frammøte til undervisninga. 

Arbeidskrav:

Arbeidskrav 1:  

Skriftleg gruppeoppgåve om oppgjeve tema. Arbeidet vert i hovudsak organisert som samskriving på nett. Omfang: 3 000 ord (+/- 10 %).    

Arbeidskrav 2:   

Munnleg individuell presentasjon knytt til utvalde tema frå emnet som skal leverast digitalt i Canvas, samt ein individuell skriftleg opposisjon til ein medstudent sin presentasjon.

Maximum number of students: 
70
Person in charge: 
Anne Randi Fagerlid Festøy
Kari Kathrine Eldby Rygg
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
3 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Alle hjelpemiddel tillatne
3000 ord (+/- 10 %).
Approval signature: 
Arne Myklebust