See list of study plans starting on:

Rettleiings- og mentorutdanning 2, oppstart vår

Program of study: 
Mentoring 2
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Credits: 
15
Duration: 
2 semesters
Year: 
2021
Number of students: 
30
Type of study: 
Specialization (bachelor's degree level)
Study mode
Part-time
Admission and rating

Studentane må ha godkjent førskule/barnehagelærar- eller lærarutdanning og vere i arbeid som førskule/barnehagelærar, grunnskulelærar eller lærar i vidaregåande opplæring. 

About

Målgruppa for studiet er førskule/barnehagelærarar og lærarar som skal vere rettleiarar/mentorar for nyutdanna kollegaer og/eller praksislærarar i barnehage, skule og vidaregåande opplæring. Stortingsmeldingane nr. 11 (2008-2009) Læreren. Rollen og utdanningen og nr. 41 (2008-2009) Kvalitet i barnehagen presiserer behovet for auka rettleiingskompetanse ved at alle nyutdanna lærarar og barnehagelærarar skal få tilbod om rettleiing. Vidare skal kvaliteten i grunnutdanningane si praksisopplæring styrkast mellom anna ved å gi alle praksislærarar tilbod om opplæring i rettleiing. Studiet rettar seg også mot rettleiing av kollegaer og elevar/barn. Studiet har ei brei tilnærming til rettleiingsfeltet og legg vekt på utvikling av både kunnskapar om og ferdigheiter i rettleiing. Sentralt i studiet er styrking og utvikling av kommunikative ferdigheiter, relasjonskompetanse, evne til refleksjon og kritisk analyse av eigen praksis som rettleiar. Innsikt i etiske dilemma og maktforhold i rettleiingssituasjonar er også sentralt i studiet. Vidare vil det verte lagt vekt på yrkesrolla i barnehage og skule, profesjonsidentitet og deltaking i profesjonelle læringsfellesskap. Studiet gir innsikt i nasjonal og internasjonal forsking om rettleiing.
 

National regulations

 I Nasjonale Retningsliner for grunnskulelærarutdanninga (KD, 2010) og retningsliner for ny barnehagelærarutdanning (KD, 2011) er det krav om at praksislærarar skal ha gjennomført vidareutdanning i rettleiing på minimum 15 studiepoeng. Dette kravet vil også gjelde praksislærarar i vidaregåande opplæring. Rettleiingsutdanninga er eit bidrag til desse tiltaka. 

Learning outcome

 I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha inngåande kunnskap om:

  • ulike teoretiske tilnærmingar til rettleiingsfeltet
  • nasjonal og internasjonal forsking om rettleiing i barnehage og skule
  • studentar, nyutdanna og  nytilsette sine særlege vilkår og utfordringar i barnehage og skule
  • etiske utfordringar og maktforhold i rettleiing og i læraryrket
  • rettleiing som grunnlag for læring og kompetanseutvikling i barnehage og skule
Learning outcome skills

Studenten skal kunne:

  •  nytte forskingsbasert kunnskap om barnehage og skule i rettleiingssamanheng
  •  planlegge, gjennomføre og analysere rettleiing ut frå relevante faglege og teoretiske perspektiv
  •  støtte og utfordre både studentar, nyutdanna og kollegaer gjennom fagleg og pedagogisk rettleiing 
  • ha ei kritisk haldning til eigen praksis i eit lærings- og danningsperspektiv
  • utøve etiske vurderingar i samband med rettleiingsarbeidet
  • nytte rettleiing som reiskap for kvalitetsutvikling i organisasjonar
Learning outcome qualification

Generelt skal studenten:

  • kunne kritisk vurdere ulike rettleiingsteoretiske tilnærmingar i skule og barnehage
  • ha innsikt i relevante etiske problemstillingar knytte til rettleiingsfeltet
  • kunne støtte og utfordre både studentar, nyutdanna og kollegaer i deira læring og deltaking i kollektive læringsprosessar
  • kunne analysere og drøfte synspunkt og erfaringar med andre fagpersonar, og gjennom dette medverke til utvikling av god praksis
  • ha grunnleggande forståing for rettleiing i som grunnlag for eigenutvikling og organisasjonsutvikling
Content structure

Studiet er samlingsbasert. Det er obligatorisk frammøte til alle samlingar.

Rettleiings- og mentorutdanning 2, oppstart vår
Navn: 
Rettleiings- og mentorutdanning 2, oppstart vår
Course2021 Spring2021 Autumn
7.57.5
Ansvarleg
Gerd Sylvi Steinnes