Semesters
INF122 PR og kommunikasjon 2: Kommunikasjonsteori med nettpraksis
INF121 og MOK101
Emnet bygger på innføringsemnene Strategisk kommunikasjon 1 (INF121) og Markeder og kontekster (MOK101), og omfatter både teoriundervisning og praktiske øvinger. Teoridelen gir en grunnleggende innsikt i de kontekstuelle, markedsmessige og organisasjonelle betraktninger som bør ligge til grunn for en effektiv planlegging, ledelse, gjennomføring og evaluering av konkrete kommunikasjonstiltak.Teorien utdypes gjennom prosjektarbeid hvor målet blant annet er å skape forståelse for de styrker og svakheter strategisk kommunikasjon gjennom digitale og «sosiale» medier kan ha i forskjellige markedssituasjoner og kontekster.Det vil i løpet av kurset også bli foretatt en ekskursjon med besøk av en privat eller offentlig organisasjon, hvor målet er å få eksempler på hvordan teorien (kan) anvendes i praksis.
Kunnskap: Kandidaten skal etter fullført emne ha en grunnleggende teoretisk forståelse for hva prosjektarbeid er for noe Kandidaten skal videre ha grunnleggande kunnskap om hvordan normer og idealer har utviklet seg på nettet over tid, samt de styrker og svakheter som ligger i bruken av digitale og «sosiale» medier som strategisk kommunikasjonskanal Ferdigheiter Kandidaten skal etter fullført emne kunne lede, planlegge, gjennomføre og presentere et mindre kommunikasjonsprosjekt forankret i relevant teori Kandidaten skal videre kunne publisere i ulike sjangrer og kanaler, kunne kritisk evaluere den kommunikasjonsmessige kvaliteten av ulike tiltak, samt kunne vurdere egnetheten av nettbasert kommunikasjon (sammenlignet med andre kanalvalg) sett i forhold til målsetning
-
-
-
Forelesinger, gruppearbeid, prosjektarbeid, skriftlige og praktiske oppgaver. Det er obligatorisk deltakelse i praktiske øvinger.Hvilke timer som er obligatoriske, går fram av arbeidsplanen. Denne gir en samlet oversikt over undervisningen og blir publisert ved semesterstart.
-
Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.