Semesters

MEI301 Meistring og myndiggjering – samhandlingsperspektivet

Course code: 
MEI301
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2024 Autumn
Assessment semester: 
2024 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen.

Course content

Emnet rettar fokus på korleis helse- og sosialarbeidarar kan bidra til meistring og myndiggjering i samhandlinga med brukarar og deira pårørande. Innhaldet i emnet er organisert i fire hovudtema:

Tema 1 Meistring og myndiggjering:

Sentrale omgrep og ulike teoretiske perspektiv på meistring og myndiggjering/empowerment innanfor ulike yrkesarenaer i det helse- og sosialfaglege yrkesfeltet.

Tema 2 Kommunikasjon og meiningsdanning:

Sentrale omgrep og modellar i kommunikasjonsteori, meistringsfremmande kommunikasjon, språk og meiningsdanning.

Tema 3 Brukar-, pasient- og pårørandeerfaringar:

Brukarerfaring i helse- og sosialsektoren, pasient- og pårørandeerfaringar ved ulike somatiske og psykiske lidingar og for ulike brukargrupper i forskjellige livsfasar, utfordringar i fleirkulturelle relasjonar. 

Tema 4 Etiske utfordringar og dilemma

Menneskesyn og etikk i nære relasjonar, etiske og faglege verdiar, makt og kontroll i nære relasjonar, dialog, tillit og autonomi.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • inngåande kunnskap om sentrale teoriar om meistring, myndiggjering/empowerment, brukarperspektivet, kommunikasjon og samhandling.
  • omfattande kunnskap om korleis makt, avmakt og motmakt kan gjere seg gjeldande i samhandling mellom profesjonsutøvarar, brukarar og pårørande.
Learning outcome skills

Studenten skal ha

  • ferdigheiter i å gjere grundige analysar av samhandlingsrelasjonar og styrke og vidareutvikle dei slik at meistring og myndiggjering kan realiserast i samarbeid med brukar og andre sentrale aktørar. 
  • ferdigheiter i å nytte kommunikasjonsformer som fremjar læring, meistring og myndiggjering og anerkjenner brukaren sin eigen kompetanse.
Learning outcome qualification

Studenten skal ha generell kompetanse 

  • i å utøve fagleg skjønn av høg kvalitet ved bruk av teori, eigne erfaringar og brukarkompetanse i samhandling med brukarar, pårørande og andre profesjonelle.
  • i å identifisere og endre samhandling som hemmar meistring og myndiggjering gjennom etisk refleksjon og god dømekraft.
Working and learning activities

Emnet er organisert som halvtidsstudium over eitt semester. Undervisinga er konsentrert til tre studiesamlingar, med inntil fire undervisningsdagar og ein studiedag kvar gong. Noko av undervisninga kan vere digital. Det er forventa at studentane bidreg aktivt på alle samlingane.

Det vert nytta varierte undervisnings- og læringsformer, der vi legg stor vekt på dialog og studentdeltaking. Vi nyttar læringsverktøyet Canvas til informasjon og deling av læringsressursar. 

Det blir forventa at studentane driv sjølvstudium mellom samlingane, og at dei leverer utkast til heimeoppgåve for presentasjon og rettleiing. Kvar student får tildelt ein rettleiar i starten av studiet.

Assessment requirements

Arbeidskrav: To arbeidskrav som inneber både skriftleg og munnleg arbeid. Meir informasjon om type arbeidskrav og omfang, vert gitt ved semesterstart.

Evaluation system
Minimum number of students: 
15
Maximum number of students: 
35
Person in charge: 
Ellen Andenes
Used in other programs
  • Health and Social Sciences - master
  • Planning and Leadership - master (part time)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Oppgåva skal ha ei sjølvvald problemstilling som er relevant for emnet. Det er knytt rettleiing til oppgåva.
Alle.
4000 ord (+/-10%).
Approval signature: 
Randi Bergem 09.03.2023