Semesters

MGL1-7PR1 Praksis 1

Course code: 
MGL1-7PR1
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
0
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2024 Autumn
2025 Spring
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Course content

Tema for praksis 1 er lærarrolla og lærararbeidet, og her får studentane eit første møte med det å vere lærar.

Praksis første studieår startar med observasjonspraksis, og studentane bruker systematisk observasjon for å skaffe seg ei første innsikt i lærararbeidet.  

Første studieår har studentane praksis på mellomsteget.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten har kunnskap om:  

  • Lærarrolla og læraren sine oppgåver i skulen 
  • Gjeldande lov- og planverk i skulen
  • Læring og tilrettelegging av fagleg innhald og arbeidsmåtar som fremmer gode læreprosessar 
  • Grunnleggande ferdigheiter 
Learning outcome skills

Studenten kan: 

  • Planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning 
  • Legge til rette for estetiske læreprosessar gjennom ulike uttrykk, formidling og framføring 
  • Bruke relevante læremiddel, ressursar og digitale verktøy i opplæringa 
  • Gjennomføre systematisk observasjon av læraren sitt arbeid 
Learning outcome qualification

Studenten kan: 

  • Kommunisere munnleg og skriftleg, og nytte nynorsk og bokmål på ein hensiktsmessig måte i profesjonssamanheng 
  • Delta aktivt i rettleiing i praksis, og nytte tilbakemeldingar til eigen utvikling 
Working and learning activities

Felles for alle årssteg: 

Studentane vert delte i grupper på to til fire studentar, og dei er på same praksisskulen og i same klasse gjennom heile studieåret. Kvar gruppe får rettleiing frå praksislærar og oppfølgingslærar ved høgskulen, og praksislærar gir dagleg før- og etterrettleiing. Studentane samarbeider om planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning, og fyller ut planlegging- og rettleiingsskjema til timar dei har hovudansvar for. Det er forventa at studentane er aktive i observasjon og rettleiing, også der dei sjølve ikkje har hovudansvar for undervisninga. 

I samband med praksis vert det organisert obligatoriske møte der studentar, praksislærarar og oppfølgingslærar får høve til å møtast for samarbeid om planlegging av praksis og for felles refleksjon etter praksis. 

Første studieår: 

I byrjinga av praksisopplæringa første studieår får studentane ansvar for avgrensa deler av timar og aktivitetar, gjerne i lag med medstudentar. Det blir øvd på enkeltelement som det å starte ein aktivitet, samtale med elevar om faglege spørsmål, gje tilbakemeldingar, instruere og formidle fagleg kunnskap. Utover i praksisperiodane første studieår blir ansvaret meir omfattande og utvida til å gjelde heile undervisningsøkter, fleire undervisningsøkter og meir individuelt ansvar for undervisning.  

Vurdering:

Praksislærar har hovudansvar og gjer vurderinga i samråd med oppfølgingslærar ved høgskulen og rektor ved praksisskulen. 
Studentane får: 

  • Skriftleg midtvegsvurdering. 
  • Skriftleg sluttvurdering  med karakteren stått/ikkje stått

Rutiner for ikkje stått

  • Praksislærar nytter eige varselskjema ved fare for ikkje stått. 
  • Ved ikkje stått får studenten tilbod om å gjennomføre ny praksis på 10 dagar. 
  • Ved ikkje stått på andre forsøk må studenten avbryte studiet. 
Assessment requirements

Det er obligatorisk frammøte til førebuing, gjennomføring og etterarbeid til praksis. Alt fråver i praksis må takast att. Manglande deltaking på førebuing og etterarbeid kan føre til krav om kompensatorisk arbeid.  

I tillegg skal studentane: 

  • Levere signert midtvegs- og sluttvurdering i Canvas 
  • Gjennomføre og få godkjent arbeidskrav knytt til praksis. 

Sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda

Evaluation system
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Kjersti Markegård
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Praksis
Individual
Pass / fail
Approval signature: 
Arne Myklebust