Semesters

MGL5-10NA1B Naturfag 1B: Biologi, geofag og fagdidaktikk

Course code: 
MGL5-10NA1B
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Naturfag 1B: Biologi, geofag og fagdidaktikk
Teaching semester: 
2022 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Naturfag 1B: Biologi, geofag og fagdidaktikk
Assessment semester: 
2022 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Undervisninga i MGL5-10NA1B, saman med MGL5-10NA1A, skal gje studentane fagleg og fagdidaktisk grunnlag for naturfagundervisning i grunnskulen på 5.-10. steg (jmf. Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5.- 10. trinn).  

Emnet tek for seg tema i biologi, geofag og fagdidaktikk. Anatomi, fysiologi, økologi, berekraft og landformande prosessar er sentrale faglege tema. I fagdidaktikk blir det lagt vekt på å utvikle kompetanse og vurderingsevne i å legge til rette for elevane sin progresjon i kunnskap og ferdigheiter i naturfag. Det å kunne legge til rette for undring, utforsking og trene i argumentasjon er ein viktig del av denne kompetansen. 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om undervisning og læring knytt til elevane si forståing av omgrep, arbeids- og tankemåtar som blir nytta i naturfag 

  • kunnskap om gjeldande læreplan i naturfag og tilhøvet mellom læreplan, lærebøker, digitale verktøy og eiga undervisning 

  • kunnskap om anatomi og fysiologi hjå plantar og dyr  

  • kunnskap om bygnad og funksjon til nokre sentrale organsystem hjå mennesket og korleis dei blir påverka av livsstil og helse 

  • kunnskap om økologi, berekraft og miljø- og klimautfordringar, samt korleis undervise desse tema gjennom tverrfagleg undervisning og ved bruk av læringsaktivitetar inne og ute 

  • kunnskap om ulike naturtypar og biologisk mangfald, samt kunne namnsette og ha kunnskap om artar tilpassa norsk natur 

  • kunnskap om ytre og indre geologiske prosessar på jorda og korleis desse har vore med på å forme landskapet 

Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • planlegge, gjennomføra og reflektere over eiga undervisning i naturfag på 5.-10. steg forankra i forsking, teori og praksis og med spesielt fokus på utforskande arbeidsmåtar og grunnleggande ferdigheiter 

  • gjennomføra praktisk undervisning i biologi og geofag inne og ute med bruk av relevant utstyr, vurdere nødvendige tryggleikstiltak og gjere målingar og utrekningar med og utan digitale verktøy 

  • gjennomføre undervisning der teknologi og bruken av digitale verktøy vert knytt til relevante tema i naturfag 

Learning outcome qualification

Studenten

  • har innsikt i naturvitskaplege metodar og tenkemåtar og naturfag si rolle som allmenndannande fag 

  • kan analysere og bruke gjeldande læreplan i naturfag  som utgangspunkt for naturfagundervisning 

  • kan legge til rette  for overgangen frå barnetrinn til ungdomstrinn og frå ungdomstrinn til vidaregåande skule  

  • kan drøfte og vurdere eigen rolle, praksis og utviklingsmoglegheiter som naturfaglærar 

  • forstår korleis digital teknologi, digitale læremiddel og læringsressursar kan bidra til å motivere og støtte elevane sin læringsprosess 

Working and learning activities

Undervisninga i emnet er organisert i form av førelesingar, digitale økter, oppgåveløysing og praktisk arbeid i laboratorium og i felt. Nærmare informasjon om organisering av emnet vert gjeve i semesterplanen.  

Assessment requirements

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning, sjå «Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda» (https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-12-04-1697#KAPITTEL_4, §4-1-7). 

Kvar student skal ha fått godkjent følgjande arbeidskrav:

  1. Bestå to digitale artsprøvar basert på ei liste på 150 pensumartar
  2. Levere ein fagartikkel inkludert medstudentvurdering
  3. Levere samlerapport frå laboratoriearbeid
  4. Utvikle eit undervisningsopplegg med individuell didaktisk grunngjeving
  5. Munnleg rapportering frå feltarbeid

Detaljar knytt til arbeidskrava vert kunngjorde på Canvas. 

Arbeidskrava og oppmøtekravet må vere godkjend for å oppnå eksamensrett i emnet. 

Evaluation system
Maximum number of students: 
35
Person in charge: 
Carlos Magnusson
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
40
1. Fagartikkel
2. Utvikling av eit undervisnings-opplegg med individuell didaktisk grunngjeving
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
60
Ingen
Approval signature: 
Arne Myklebust