Semesters
NO322 Norsk som andrespråk og fleirkulturell pedagogikk 2
Emnet er andre del av studiet Norsk som andrespråk og fleirkulturell pedagogikk. Emnet er konsentrert om temaa norsk i eit kontrastivt perspektiv, utvikling av munnlege og skriftlege ferdigheiter i eit andrespråksperspektiv, mangfaldsperspektiver på oppvekst og læring, antirasisme og bruk av barne- og ungdomslitteratur i ein fleirkulturell skule og barnehage. Det faglege innhaldet skal gje eit teoretisk og didaktisk grunnlag for å kunne bidra til realiseringa av ein inkluderande fleirkulturell skule og barnehage.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten skal ha grundige kunnskapar om:
- norsk i eit andrespråksperspektiv, andrespråkslæring og andrespråksundervisning
- utvikling av munnleg kompetanse i eit andrespråksperspektiv
- skriveforsking og utvikling av skriftlege ferdigheiter i eit andrespråksperspektiv
- kultur, sosialisering, identitetsdanning og samarbeidsrelasjonar mellom heimar, skule og barnehage i ein fleirkulturell kontekst
- rasisme og korleis ein kan utvikle eit antirasistisk læringsmiljø
- bruk av litteratur i haldningsarbeid og norskopplæring
- bruk av læremiddel/pedagogiske opplegg i ein fleirkulturell skule/barnehage
Studenten skal kunne:
- utvikle læringsmiljøet i barnehage og skule på måtar som er tilpassa språkleg og kulturelt mangfald
- meistre andrespråksdidaktikk for tilpassa munnleg og skriftleg opplæring
- nytte språkleg og kulturell kunnskap som ressurs for alle born, unge og vaksne i eit læringsmiljø
- førebygge og avdekke rasisme og sette i gang relevante tiltak for å hindre fordommar, diskriminering og rasisme
- analysere og vurdere litteratur, læreverk og pedagogiske opplegg i eit andrespråks- og fleirkulturelt perspektiv
- uttrykkje seg godt på norsk i både munnlege og skriftlege faglege framleggingar
Studenten kan:
- engasjere seg i og initiere utviklinga av antirasistisk og tilpassa opplæring i fleirspråklege og fleirkulturelle læringsmiljø
Undervisninga er fordelt på fem samlingar, som kvar gong går over to heile dagar. Arbeidsformene vil variere mellom førelesingar, analyse og drøfting av faglitteratur og døme frå praksisfeltet, studentseminar, gruppearbeid og fagskriving. Studentane må ha tilgong til, og kunne gjere seg nytte av IKT-verkty. For studentar som tek studiet som del av grunnskulelærarutdanninga, sjå gjeldande praksisplan for utdanninga.
• Obligatorisk frammøte på samlingane
• Ein munnleg og digital presentasjon i gruppe
• Ei individuell skriftleg oppgåve på 1200 - 2000 ord
- Deltaking i alle saminara knytt til arbeidskrav
For å kunne gå opp til eksamen i emnet er det ein føresetnad at alle arbeidskrav er fullførte og godkjende. Studentar som har fått underkjent arbeidskrav knytt til seminararbeid eller notatskriving, kan få eitt nytt forsøk. Det er faglærarane som godkjenner arbeidskrava. For krav om obligatorisk frammøte, sjå føreskriftene ved HVO.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11
- Norwegian as a second language and multicultural pedagogy
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Home exam | Individual | 29 Hours | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | pdf.fil | Pensumlitteratur | min1500- maks 2000 |