Semesters

REL207 Livssynsmarknad og livssynsdebatt

Course code: 
REL207
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2018 Autumn
Assessment semester: 
2018 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Grunnstudium (60 eller 50 studiepoeng på 100-nivå) i religion, livssyn og etikk (t.d. REL111, REL112, REL113 og REL116) eller tilsvarande.

Course content

Emnet skal gje kunnskap om det samtidige religiøse og livssynsmessige mangfaldet, slik dette kjem til uttrykk i offentlege debattar og innslag i media og andre allmenne fora. Det skal leggjast særleg vekt på innslaget av nyreligiøse og alternativreligiøse uttrykk, på nyare religionskritikk og på den aktuelle diskusjonen omkring ateisme.

Emnet omfattar følgjande delar:

Del 1: Sekularisering, "refortrylling" og livssynsmarknad. Eit kulturanalytisk perspektiv. Innføring i

  • sekulariseringsteoriar
  • teoriar om seinmoderne religiøsitet og livssynsdanning
  • livssynsdanning i postmoderniteten. Drøfting av pedagogiske spørsmål knytt til tema som identitetsdanning, ungdomssosiologi og ungdomskultur

Del 2: Nye religionar, sekter og rørsler. Eit oversyn. Studium av døme på

  • kristeleg inspirert nyreligiøsitet
  • hinduistisk inspirert nyreligiøsitet
  • okkultisme, neopaganisme, scientologi og satanisme
  • fenomenet New Age: opphav, utvikling og grunntankar
  • den postmoderne alternativmarknaden: livssyn og livshjelp

Del 3: Nyreligiøsiteten i møte med norsk kristendom. Grunnleggjande studium av

  • allmenne kyrkjelege reaksjonar på nyreligiøsiteten
  • møtet med austleg inspirerte livsperspektiv
  • utfordringa frå den nye okkultistiske interessa

Del 4: Vitskap og livssyn. Grunnleggjande studium av

  • forholdet mellom tru og fornuft, historisk og systematisk
  • den nye religionskritikken: bakgrunnar og argument, debatten mellom teisme og ny-ateisme
  • forholdet mellom kristen skapartru og naturvitskap: teologi i møte med naturvitskap i dag
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge
  • kunnskap om ulike forståingar av sekulariseringa og av vilkåra for religiøsitet i det seinmoderne samfunnet
  • kunnskap om nyare teoriar om religiøs identitetsdanning og sosialisering, og kunne drøfte ulike religiøse og livssynsprega innslag i ungdomskulturen ut frå desse
  • kunnskap om nyreligiøsitet og alternativrørsle, både i form av ulike samfunn og retningar, og som moment i populærkultur og media
  • kunnskap om korleis nyreligiøsiteten har vorte møtt av kyrkjereligionen i landet vårt
  • kunnskap om religionskritiske livssynsutkast med utgangspunkt i nyare naturvitskap, og som moment i populærkultur og media
  • kunnskap om nyare teologisk apologetikk i møte med ateisme og religionskritikk
Learning outcome skills
  • kan gjere greie for det samtidige religiøse og livssynsmessige mangfaldet
  • kunne reflektere over egen faglig handsaming
  • kunne finne, vurdere og vise til informasjon og fagstoff og framstille dette slik at det belyser ein problemstilling
  • kunne beherske relevante faglige verktøy, teknikkar og uttrykksformer
Learning outcome qualification
  • kan formidle sentralt fagstoff som teoriar, problemstillingar og løysingar både skriftleg, munnleg og gjennom andre aktuelle utrykksformer
  • kan utveksle oppfatningar og erfaringar med andre med bakgrunn innan fagområdet
Working and learning activities

Undervisninga går over eit semester og består forelesingar i delemna, og eit oppgåveseminar. Seminardeltaking er obligatorisk. Det blir gjeve individuell rettleiing, først og fremst knytt til oppgåveskriving.  

Assessment requirements

For å kunne gå opp til eksamen må studenten

  • ha fått godkjent to innleveringar knytt til eitt eller fleire av delemna innan fastsett frist
  • ha delteke i eit obligatorisk oppgåveseminar der studenten har lagt fram eit utkast til innleveringsoppgåve og har kommentert eit oppgåveutkast frå ein medstudent
Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
30
Person in charge: 
Knut-Willy Sæther
Used in other programs
  • Bachelor in religious studies
  • Religious studies - specialization
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
2 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Digital eksamen.
Alle
Inntil 3000 ord.
Approval signature: 
Anne Øie