Semesters

ULSP304 Leiing og åtferd

Course code: 
ULSP304
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2023 Spring
Assessment semester: 
2023 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Curriculum: 

Pensumlister ligg her.

Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Studentane skal tileigne seg kunnskapar om ulike forklaringar på sambandet mellom leiing og åtferd i barnehage og skule, og konsekvensar for læringsmiljøet. Kunnskap om organisasjonsperspektiv, endrings- og implementeringsprosessar er ei sentral ramme for å få ei djupare forståing av leiing og åtferd i barnehage og skule. Emnet set søkjelys på ulike forklaringar ut frå ei heilskapleg forståing av åtferd, og kva konsekvensar dei får for tiltak i barnehage og skule. Temaa vert drøfta både ut frå eit individ- og eit systemperspektiv, og ein vektlegg tydinga av læringsmiljøet både i barnehage og skule. Lærarrolla, gruppe-/ klasseleiing, mobbing og traume er sentrale tema i emnet.  

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten

  • har kunnskap om organisasjonsperspektiv, endrings- og implementeringsprosessar og korleis verkar inn på den pedagogiske verksemda i barnehage og skule
  • har kunnskap om ulike forklaringar og teoretiske perspektiv på leiing og åtferd
  • har kunnskap om samanhengane mellom leiing og åtferd og konsekvensar for læringsmiljøet
  • kan anvende kunnskap om læringsmiljø, mobbing og traume i pedagogisk praksis
Learning outcome skills

Studenten

  • kan legge til rette for endringsprosessar for å utvikle læringsmiljøet i barnehage og skule
  • kan analysere og forstå åtferd både i eit individ- og eit systemperspektiv
  • kan førebygge og avdekke mobbing og sette i gang relevante tiltak for å stoppe mobbing.
  • kan anvende grunnleggjande kunnskap om traume i møte med barn og unge
  • kan kritisk nytte gruppe-/ klasseleiing som verkemiddel i det spesialpedagogiske arbeidet i barnehage og skule
Learning outcome qualification

Studenten

  • kan leie læringsarbeid gjennom å auke kapasiteten til å handtere utfordringar knytt til åtferd i barnehage og skule.
Working and learning activities

Emnet er organisert med samlingar over to dagar om lag kvar fjerde veke. Arbeidsmåtane i emnet vil veksle mellom førelesingar, seminar og gruppearbeid. Studentaktive arbeidsformer på samlingane vil bli vekta. Det er obligatorisk frammøte til alle samlingane.

Assessment requirements
  • Frammøte
    • Det er krav om 70 % frammøte til all undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-6.
  • Arbeidskrav
    • Eit skriftleg arbeidskrav i gruppe, der ei teoretisk drøfting av sentrale tema i emnet er hovudsak. Omfang: 2500 – 3500 ord.
    • Individuell munnleg presentasjon av eit sjølvvalt tema. Presentasjonen skal vere digital og vere på 10 – 15 minuttar.
    • Ein individuell skriftleg opposisjon på eit munnleg arbeidskrav. Opposisjonen har ikkje eit gitt omfang.
Evaluation system
Maximum number of students: 
35
Person in charge: 
Anne Randi Fagerlid Festøy
Used in other programs
  • Master in Special Education
  • Special Education
  • Special Education
  • Special Education - master
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
1 Week
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Om lag 5000 ord (føreord, innhaldsliste, litteraturliste og eventuelle vedlegg kjem i tillegg).
Approval signature: 
Arne Myklebust