See list of study plans starting on:

Historie fordjuping

Program of study: 
History In depth study (net-based)
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Credits: 
30
Duration: 
2 semesters
Year: 
2016
Number of students: 
30
Type of study: 
Specialization (bachelor's degree level)
Study mode
Full-time
Part-time
Admission and rating

Årsstudium i historie eller samfunnsfag

About

Studiet vil kunne gje innsikt i dei sosioøkonomiske og kulturelle kontrastane og mangfaldet i verda. Hovudvekta ligg på nyare tid med prosessen då Europa og Vesten vart dominerande drivkraft. Gjennom samanliknande nærstudie av Norskekysten i førindustriell tid kjem det fram at kontrastane og mangfaldet også finst mellom ulike regionar innanfor stats- og nasjonsgrenser (emna HI201 og HI202).

Studiet vil òg kunne gje innsikt i lokalhistoriefeltet, slik det har vakse fram dei siste hundre åra og slik det blir drive i Noreg i dag. Oversynskunnskapar om fagfeltet internasjonalt er også innan synsfeltet (emnet HI204).

Emnet Spania – identitetar, nasjonar, regionar (HI208) er todelt: Hovudfokus ligg på nyare spansk historie, med særleg fokus på spanske nasjonale identitetar eller nasjonsbyggingsprosjekt, slik som den liberale 1800-talsnasjonalismen og Francoregimets nasjonalkatolisisme, og på framveksten og konsolideringa av regionale identitetar som til dømes i Baskerland, Catalonia og Galicia. Forholdet til omverda (Latin-Amerika, EU, NATO) blir analysert. Dei spanske kongedømma i seinmellomalderen og det spanske imperiet utgjer ein sentral del av emnet.

Gjennom arbeid med historiefaget og tilknytte fag får studentane trening i å forstå samanhengar og utvikling over tid og byggje opp ei reflektert haldning til eiga samtid. I ei tid med raske endringar er det viktig å halde ved like kunnskapane om fortida. Historia vil alltid vere eit viktig og nødvendig fundament i notida. Historiestudiet ved HVO skal vere ein møteplass for studentar som søkjer eit historisk perspektiv på vårt mangfaldige notidssamfunn, lokalt, regionalt, nasjonalt og globalt.

Learning outcome

Læringsutbyttet må sjåast i samanheng med innhald og arbeidsmåtar i emna. I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:

Learning outcome knowledge

Studenten

  • har gjennom eitt eller to fordjupingsemne gode realhistoriske kunnskapar i tilknyting til emnet/ emna, og kjenner dessutan til sentrale teoriar og debattar innan det/ dei valde emna.
  • har grunnleggjande kunnskapar om sentrale teoriar og metodespørsmål knytt til historisk forsking.

Dersom studenten har årsstudium i historie frå HVO, har han/ ho òg:

  • brei kunnskap om norsk og internasjonal historie frå tidleg mellomalder i Europa (vikingtida i Noreg) og fram til i dag, kan sjå samanhengar og trekke samanlikningar mellom desse.
  • gjennom valfritt grunnemne eller fordjupingsemne, utvida kunnskap om og innsikt i eit meir avgrensa område el. tema
  • grunnleggjande kunnskapar om historisk metode, teori og historiografi
  • innblikk i framveksten og utviklinga av utvalde ikkje-europeiske sivilisasjonar
Learning outcome skills

Studenten

  • kan tileigne seg, ordne og systematisere kunnskap på logisk konsekvent vis for å svare på ei historisk problemstilling
  • kan granske historiske data, kjelder og litteratur, og trekke sjølvstendige slutningar på grunnlag av slikt materiale
  • kan skrive fagtekstar av eit visst omfang på eiga hand og innafor gjevne tidsrammer
  • kan drøfte historiske problemstillingar og kritisk vurdere historiske framstillingar
  • kan reflektere over eige fagleg arbeid og justere dette under rettleiing
Learning outcome qualification

Studenten

  • har medvit om samtidige og fortidige hendingar og prosessar
  • kan arbeide sjølvstendig og definere, strukturere og gjennomføre prosjekt
  • har evne til å sjå kritisk på omverda og å tenkje systematisk, analytisk og sjølvstendig
  • kan utøve kritisk og sjølvstendig tenking, og framføre velformulerte resonnement
  • kan handtere større informasjonsmengder, og ordne og systematisere kunnskap på logisk konsekvent vis
  • kan sette seg inn i nye problemområde og analysere saker frå fleire sider
  • kan demonstrere kompetanse i fagleg kommunikasjon gjennom prosessarbeid
  • kan dokumentere skriftlege arbeid i samsvar med generelt vedtekne krav innafor høgare utdanning
Content structure

Historie fordjupningsstudium er sett saman av to emne à 15 studiepoeng. Studenten vel to av emna som ligg i emnetabellen: Studiet kan takast på heiltid eller deltid, og det er opptak til studiet både i haust- og vårsemesteret.

Historie fordjupning (inkl. nettstøtta tilbod), studiestart haust
Navn: 
Historie fordjupning (inkl. nettstøtta tilbod), studiestart haust
Historie fordjupning (inkl. nettstøtta tilbod), studiestart vår
Navn: 
Historie fordjupning (inkl. nettstøtta tilbod), studiestart vår
Anna
Ein bør merkje seg at studiet stiller krav om at du kan tilrettelegge di eiga arbeidstid. Dette gjeld særleg for deg som tar studiet som nettstudium, men det gjeld òg for lokale studentar som følgjer førelesingar i Volda. Etter måten få undervisningstimar i veka gjev deg stor fleksibilitet, men stiller samstundes krav om at du kan planlegge di eiga tid. Det er også viktig med gode leseferdigheiter i engelsk, da ein del av pensumlitteraturen ikkje er omsett til norsk. Dersom du vil nytte studiet til ein fri bachelorgrad, må HI210 inngå som eitt av emna.
Evaluation

Studieprogrammet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Ansvarleg
Harald Endre Tafjord, 70075074, haraldt@hivolda.no