Design, kunst og handverk - bachelor
Studieprogrammet Bachelor i design, kunst og handverk gjev kompetanse i skapande handling, og kunnskap om kunstnariske uttrykksformer og fagdidaktiske problemstillingar. Gjennom utdanninga får studentane høve til å øve og utvikle praktiske ferdigheiter, gjennom eige skapande arbeid og refleksjon. Den praktiske kunnskapen blir utfordra gjennom møte med fag- og fagdidaktisk teori.
Det praktiske og skapande arbeidet skal ta utgangspunkt i fagfelt som er relevante for pedagogisk verksemd i skule, kulturskule og andre samfunnsinstitusjonar. Kjerneelementa i Kunst- og handverksfaget i grunnskulen er fokuserte: Handverksferdigheiter, kunst- og designprosessar, visuell kommunikasjon og kulturforståing. Kunst- og formkultur er berande innhald gjennom alle tre åra.
Graden kan nyttast som grunnlag for vidare søking innan kunst- og designfaglege utdanningar og masterprogram.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram:
Studenten:
- har inngåande kunnskap om materiale, teknikkar, og verkty knytt til fagområdet design, kunst og handverk
- har kunnskap om nasjonal og internasjonal kunst- og formkultur
- har inngåande kunnskap om visuell kommunikasjon i vid tyding
- har inngåande kunnskap om idèutvikling
- har kjennskap til faget som skule-, kultur- og forskingsfag
- har kunnskap om gjenbruk og berekraftig utvikling
- har kunnskap om kunst- og handverksfaget si historiske utvikling, og kjennskap til gjeldande planverk for grunn- og vidaregåande skule
- har kunnskap om estetiske læringsprosessar, gjennom praktisk arbeid og teori
- har kunnskap om fagdidaktikk i kunst- og handverk.
Studenten:
- kan nytte teknikkar, verkty og materialar på ein tilsikta måte
- kan nytte og vurdere kunst- og formkultur som referanse for eige skapande arbeid, og i formidlingssituasjonar for barn og unge
- kan kommunisere gjennom fysiske og visuelle produkt, bestemte bodskapar eller funksjonar
- kan utvikle kreative produksjonar ved hjelp av kritisk bruk av problemløysingsmetodar
- kan utnytte faget sitt potensiale i å fremje gjenbruk og berekraftig utvikling
- kan nytte faghistoria som referanse for gjeldande planverk for skulen, og vurdere faget sin verdi i eit framtidsperspektiv
- kan leggje til rette for estetiske opplevingar gjennom ulike typar aktivitetar og presentasjonar
- kan nytte teori om estetiske læringsprosessar i relevante samanhengar
- kan nytte fagdidaktisk teori og erfaring i relevante samanhengar.
Studenten.
- kan bruke digitale læringsarenaer til formidling av fagstoff og eiga fagleg oppdatering
- kan nytte seg av forskingsresultat i eige arbeid og formidling
- kan reflektere over relevante HMS-tiltak knytt til fagområde, materiale og verkstader
- kan bruke verdiar i faget til å stimulere eiga personlegdomsutvikling og danning.
Bachelorprogrammet går over 3 år og utgjer 180 studiepoeng. Arbeidsmengda skal vere omlag 1.800 arbeidstimar per 60 studiepoeng:
Det er høve til å velje eit semester hos internasjonal utdanningsinstitusjon, i haustsemesteret 3. studieår (sjå: https://www.hivolda.no/utveksling).
Ein kan søkje om å få godskrive tilsvarande emne eller utdanningar frå andre høgskular og universitet.
Arbeids- og undervisningsformene i studiet, er ein kombinasjon av førelesing, bruk av digitale formidlings- og læringsressursar og praktisk og teoretisk oppgåveløysing. Undervisninga blir organisert både individuelt og i grupper, og arbeidet kan vere både lærar- og studentstyrt.
Det er obligatorisk frammøte og deltaking i alle organiserte læringsaktivitetar og undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen, om obligatorisk frammøte og deltaking §4-6 ( https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2014-12-04-1697).
Studentane får prosessevalueringar i arbeidsøktene og i framleggingssituasjonar. Studiet har ulike vurderingsformer som er nærare omtala i dei aktuelle emneplanane.
Emne | 2023 Haust | 2024 Vår | 2024 Haust | 2025 Vår | 2025 Haust | 2026 Vår |
---|---|---|---|---|---|---|
Obligatoriske emne | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
Internasjonalisering | 30 | |||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
15 | ||||||
Sum (180 total) | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
Studentane må pårekne innkjøp av litt basisutstyr.
HVO tilbyr eit rikt utval av samarbeidande institusjonar.
Studentane betalar ei materialavgift pr. emne. Denne dekkjer felles innkjøpte materiale. Summen for kvart emne er å finne i dei aktuelle emneplanane. I tillegg må studenten pårekne innkjøp av litt materiale til bruk i eige eksamensarbeid, i enkelte av emna. Kostnader ved studieturar må studenten dekkje sjølv. Dersom ein ikkje har høve til å delta kan ein søkje om alternativt opplegg i samråd med lærar.