Semesters

IPA202 Samfunnsplanlegging og innovasjon

Course code: 
IPA202
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunnsplanlegging og innovasjon
Teaching semester: 
2016 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Lokalsamfunnsplanlegging og utvikling
Assessment semester: 
2016 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

IPA111 og IPA 112 eller tilsvarande, og i tillegg til 60 studiepoeng frå Høgskulen i Volda eller annan institusjon.

Course content

Emnet Samfunnsplanlegging og innovasjon gir innsikt i ulike metodar, organisasjonsformer og samhandlingsformer som er eigna for å fremje bærekraftig utvikling i næringsliv og samfun, både i offentleg sektor og ikkje minst i skjeringspunktet mellom offentleg sektor og den private delen av næringslivet.

Både samfunnsplanlegging og arbeid med innovasjon krev evne til samspel. Norsk næringsliv gjennomgår kontinuerlege endringar i konkurransesituasjon, teknologi og marknader som gir verknad for bedrifter, men også for samfunna som bedriftene er lokaliserte i. Medan ein del av næringslivet kan være i sterk utvikling, kan andre næringar oppleve stagnasjon og tilbakegang. Evne til innovasjon er avgjerande for bedrifter og regionar si konkurransekraft. Den sterke internasjonaliseringa og globaliseringa av samfunn og næringsliv, gjer at innovasjon gjerne går føre seg i eit samspel mellom lokale og globale aktørar. Dette gjer samstundes at samfunnsplanlegginga blir stilt overfor nye utfordringar fordi ein i større grad må forhalde seg til ytre vilkår som ein ikkje kan styre og ha kontroll over, men som i aukande grad verkar inn på eige handlingsrom. Aktørane si evne til læring er sentralt for å kunne lukkast i ein slik kontekst. Arbeid med samfunnsplanlegging og innovasjon involverer mange aktørar, og samarbeid på tvers av sektorar og forvaltningsnivå er viktig.

Målet med emnet er å stimulere til heilskapstenking og ei djupare forståing av samfunnsplanlegging som verktøy for utvikling av samfunnet. Emnet vektlegg kommunikative strategiar for samfunnsutvikling, men skal også gi grunnlag for ei kritisk vurdering av kva strategiar som kan vere aktuelle for ulike utviklingsoppgåver.

Planleggings- og utviklingsprosessar stiller store krav til leiing. Leiing er eit omfattande tema som vil bli gjennomgått på generell basis. Likevel vil vi i dette emnet konsentrere oss mest om dei strategiar som ein kan legge til grunn for å tilpasse organisasjonar i offentleg, privat og frivillig sektor til nye utfordringar på ein planlagt og målretta måte.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten forstår og kan forklare sentrale modellar og omgrep i planleggingsteorien.

Studenten har innsikt i sentrale element knytt til internasjonalisering og globalisering av næringslivet og dei utfordringar slike prosessar skaper knytt til innovasjon.

Studenten har kunnskap om endringsstrategiar som kan nyttast både i offentleg, privat og frivillige sektor.

 

 

Learning outcome skills

Studenten kan utarbeide eit plan- og evalueringssystem og gjere greie for kva for teoriar og metodar som eignar seg i dei ulike delane av systemet.

Studenten kan vurdere ulike strategiar for samfunns og næringsutvikling og forstå kva som krevst for at organisasjonar og næringar skal vere konkurransedyktige.

Studenten kan utarbeide planar for endring i organisasjonar

Learning outcome qualification

Studenten kan reflektere fagleg rundt sentrale teoriar og verktøy i samfunnsplanlegging, innovasjon og utvikling og gjere bruk av desse på ein kritisk måte.

Emnet gir forståing for korleis samspelet mellom offentleg og privat sektor fungerer i samband med nærings- og samfunnsutvikling.

Emnet gir kunnskap om viktige utfordringer innafor leiing, spesielt i sammenheng med omstillingsprosessar.

Working and learning activities

Undervisinga kombinerer førelesingar, gruppearbeid og individuelle arbeidsoppgåver/praktiske øvingar. Studentar får tilgang til eit eige elektronisk klasserom (Fronter) der undervisningsopplegg, førelesingsnotat, oppgåver o.l. vert lagt ut. Studentane skal skrive ei individuell heimeoppgåve der det blir gitt tilbod om rettleiing. Heimeoppgåva er eit eksamensarbeid som vert vurdert og karaktersett.

Assessment requirements

Gjennomføre ei kort, skriftleg prøve frå pensum med godkjent resultat, eller ha minimum 80% frammøte til den undervisninga som står på planen. Gjennomføring av pensumprøva er lagt til slutten av semesteret.

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Grethe Mattland Olsen
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Det blir gitt ein førebels karakter på heimeoppgåva.
Heimeoppgåve på omlag 3000 ord med tema og problemstilling godkjend av faglærar.
Adjusting oral examination
Individual
30 Minutes
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Approval signature: 
Odd Ragnar Hunnes 07.04.2016