Semesters

MGL5-10NO2B Norsk 2B: Språk- og tekstvitskap

Course code: 
MGL5-10NO2B
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
7,5
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2020 Spring
Assessment semester: 
2020 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL5-10NO1A Norwegian 1A: Becoming a teacher in Norwegian: an introduction
MGL5-10NO1B Norwegian 1B: Becoming a teacher of Norwegian: literacy practices in secondary education
MGL5-10NO2A Norwegian 2A: Norwegian literature and literary didactics
Course content

I norsk 2B står samanhengen mellom språk og tekst i fortid og samtid sentralt. Studentane skal få utvida, forskingsbasert innsikt i korleis språket har utvikla seg og framleis utviklar seg. Vidare vert arbeid med språkleg mangfald, språkleg variasjon og normering vektlagt i emnet. Andre emne er fleirspråkleg didaktikk, nabospråksforståing og nabospråksdidaktikk. Studentane går også djupare inn i skrivedidaktikk med særleg vekt på argumenterande skriving og vurdering. 

I tillegg skal studentane arbeide med eit breitt spekter av arbeidsmåtar, slik at dei skal få ei utvida forståing av samanhengen mellom fag, fagdidaktikk og praksis.  

På norsk 2B-emnet ligg også FoU-oppgåva. FoU-oppgåva skal vere eit sjølvstendig individuelt og empirisk retta forskingsarbeid i kombinasjon mellom eitt valt undervisningsfag og Pedagogikk og elevkunnskap i tredje studieår. Sjå eigen emneplan for FoU-oppgåva.  

 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten 

  • har brei kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar i eldre og nyare tid og gjeldande normering av nynorsk og bokmål  
  • har brei kunnskap om språkleg variasjon og norsk som første- og andrespråk
  • har kunnskap om nabospråk og nordisk tekstkultur 
  • har brei kunnskap om skriving og skrivedidaktikk 
      
     
Learning outcome skills

Studenten

  • kan finne fram til, forstå, vise til og reflektere over relevant norskfagleg forskingslitteratur og skrive akademiske fagtekstar 
  • kan bruke relevante vitskapsteoretiske metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i den andre lese- og skriveopplæringa  
  • vurdere lese- og skriveferdigheiter og gi læringsfremjande respons til alle elevar 
  • kan nytte nynorsk og bokmål skriftleg og undervise elevar i begge målformer 
  • kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål 
  • kan analysere relevant forsking og formidle eit samansett fagstoff 
Learning outcome qualification

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg utviklingsarbeid i møte med framtidas skule  
  • kan vise fagleg engasjement i viktige spørsmål om skule og opplæring 
  • forheld seg sjølvstendig til forskingsetiske problemstillingar
Working and learning activities

Undervisingsformene vekslar mellom plenumsforelesing, seminar med studentaktivitet, arbeid i basisgrupper og individuelt arbeid. Det er ein føresetnad at studentane tileignar seg lærestoff gjennom sjølvstudium utanom den organiserte undervisningstida. Studentane skal gjennom heile studiet bruke språket aktivt i skriftleg og munnleg kommunikasjon med medstudentar 

 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning, sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-6 

Arbeidskrav:

  1. Eit munnleg arbeidskrav knytt til fleirspråkleg opplæring. Arbeidskravet er tverrfagleg med PEL.
  2. Ei vekes opphald på Schæffergaarden i Danmark med kurs i norsk, svensk, dansk språk og litteratur i lærarutdanninga i regi av Fondet for Dansk-Norsk samarbejde. Dersom ein ikkje har høve til å delta på kurset, får studenten eit skriftleg arbeidskrav på inntil 1500 ord (+/- 10%) på bokmål om nabospråk og nabospråksdidaktikk. Det vert elles gitt nærare informasjon om arbeidskrava i semesterplanen. 
  3. Studentane må vere budde på mindre oppgåver knytt til undervisning i tillegg til arbeidskrava.
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Marit-Lovise Brekke
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
29 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Alle hjelpemiddel tillatt