Semesters

SABVP125 Utfordringar i yrkesfeltet - barnevernspedagog

Course code: 
SABVP125
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Utfordringar i yrkesfeltet - barnevernspedagog
Teaching semester: 
2019 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Utfordringar i yrkesfeltet - barnevernspedagog
Assessment semester: 
2019 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

SABVP112. Godkjende arbeidskrav i SABVP122.

Course content

Emnet har som mål å gi studentane kunnskap og elles skape ei nærare forståing av kompleksiteten i barnevernsfeltet og ulike tilnærmingsmåtar til arbeidet. Det er eit mål å gi studentane innsikt i korleis organisatoriske, rettslege og barnevernsfaglege faktorar kan påverke barn og unge sin oppvekst og foreldre sin omsorgskapasitet. Brukarorientering, etisk refleksjon og kunnskapsbasert analytisk tilnærming står sentralt i emnet.

Innhald:

  • Barnevernsfaglege emne: Barnevernsarbeid, miljøarbeid i og utanfor institusjon, aktivitetsfag
  • Juridiske emne: Barne- og familierett, sosial- og velferdsrett, barnevernsrett, samtykke og tvang m.a. tvang i barnevernet og overfor rusmiddelavhengige
  • Sosialt arbeid med familiar
  • Omsorgssvikt, overgrepsproblematikk, kriser
  • Rusbehandling, re-/habilitering og psykisk helsevern
  • Kommunikasjonstrening/samtaleøvingar
  • Yrkesutfordringar, fagleg skjønn, etisk refleksjon og etiske dilemma
  • Organisasjon og yrkeskunnskap
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fulført emne: 

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha tileigna seg kunnskap om:

  • familierett, barnevernsrett, generell sosial- og velferdsrett, samtykke og tvang
  • saksgang og sakshandsaming i barnevernet
  • kommunikasjon med familiar i vanskelege livssituasjonar, med særleg vekt på samtalar med barn
  • årsaker til og konsekvensar av omsorgssvikt og hjelpeapparatet sine tiltak
  • miljøarbeid i og utanfor institusjon
  • kva fritidsaktivitetar har å seie for barn og unge
  • re-/habilitering av menneske med fysiske og psykiske vanskar og rusproblem
  • tverrprofesjonelt samarbeid
Learning outcome skills

Studenten skal ha ferdigheiter i å:

  • føre gode samtalar med brukarar og reflektere over eigen framgangsmåte
  • fremje barn sine rettar og sørge for utviklingsfremjande tiltak for barn/unge med særskilde behov, både i og utanfor institusjon
  • planleggje, gjennomføre og evaluere fritidsaktivitetar med barn og unge
  • samarbeide med ulike aktørar, klient/pårørande og fagpersonar på tvers av ansvarsområde og etatar
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne:

  • møte brukarar av hjelpeapparatet med respekt og empati
  • utøve profesjonelt skjønn gjennom å nytte fagleg kompetanse i møte med teoretiske og praktiske problemstillingar
  • bidra til tverrprofesjonelle perspektiv på tiltak til dei som treng hjelp frå barneverns-, helse- og sosialsektoren
  • analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringar knytt til arbeid som barnevernspedagog
  • nytte forskingsmetodisk tilnærming i profesjonsutøving
Working and learning activities

Førelesingar, seminar, praksisretta gruppeaktivitet og samtaleøving. Delar av undervisninga er organisert felles for barnevernspedagog- og sosionomstudiet.

 

Assessment requirements

Arbeidskrav

  1. Gruppearbeid og individuelt skriftleg arbeid knytt til SOM–seminaret (saman om omsorg for barn)
  2. Individuelt skriftleg arbeid knytt til fagtema
  3. Individuelt skriftleg arbeid knytt til samtaleøvingane 
  4. Munnleg presentasjon på seminar frå feltstudie/studietur

Arbeidskrava må vere innleverte og godkjende til fastsett tid, slik det går fram av informasjon på Canvas.

Obligatorisk deltaking:

  1. Undervisning og gruppearbeid på SOM-seminaret
  2. Aktivitetsfag
  3. Samtaleøvingar
  4. Familiearbeid

Nærare informasjon i Canvas.

Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking.

Evaluation system
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Ellen Synnøve Aarseth
Used in other programs
  • Social work, Child Welfare Work - bachelor
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
6 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Noregs lover eller særtrykk av lovverket
Approval signature: 
Odd Ragnar Hunnes 14.02.18