Semesters

SABVP125 Utfordringar i yrkesfeltet - barnevernspedagog

Course code: 
SABVP125
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2021 Spring
Assessment semester: 
2021 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

SABVP111, SABVP112, godkjende arbeidskrav i SABVP121 og SABVP122

Course content

Føremålet med emnet er å gi studentane kunnskap om, og skape ei nærare forståing av, kompleksiteten i barnevernsfeltet og ulike tilnærmingsmåtar til arbeidet. Studentane skal få innsikt i korleis organisatoriske, rettslege og barnevernsfaglege faktorar kan påverke barn og unge sin oppvekst og foreldre sin omsorgskapasitet. Brukarorientering, etisk refleksjon og kunnskapsbasert analytisk tilnærming er sentralt i emnet.

Innhald:

  • Barnevernsfaglege emne: Barnevernsarbeid, miljøarbeid i og utanfor institusjon, aktivitetsfag
  • Juridiske emne: Barne- og familierett, sosial- og velferdsrett, barnevernsrett, samtykke og tvang m.a. tvang i barnevernet og overfor rusmiddelavhengige
  • Sosialt arbeid med familiar
  • Omsorgssvikt, overgrepsproblematikk, kriser
  • Rusbehandling, re-/habilitering og psykisk helsevern
  • Kommunikasjonstrening / samtaleøvingar
  • Yrkesutfordringar, fagleg skjønn, etisk refleksjon og etiske dilemma
  • Organisasjon og yrkeskunnskap
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fulført emne: 

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha tileigna seg kunnskap om:

  • familierett, barnevernsrett, generell sosial- og velferdsrett, samtykke og tvang
  • saksgang og sakshandsaming i barnevernet
  • kommunikasjon med familiar i vanskelege livssituasjonar, med særleg vekt på samtalar med barn
  • årsaker til og konsekvensar av omsorgssvikt og hjelpeapparatet sine tiltak
  • miljøarbeid i og utanfor institusjon
  • kva fritidsaktivitetar har å seie for barn og unge
  • re-/habilitering av menneske med fysiske og psykiske vanskar og rusproblem
  • tverrprofesjonelt samarbeid
Learning outcome skills

Studenten skal ha ferdigheiter i å:

  • føre gode samtalar med brukarar og reflektere over eigen framgangsmåte
  • fremje barn sine rettar og sørge for utviklingsfremjande tiltak for barn og unge med særskilde behov, både i og utanfor institusjon
  • planleggje, gjennomføre og evaluere fritidsaktivitetar med barn og unge
  • samarbeide med ulike aktørar, klient / pårørande og fagpersonar på tvers av ansvarsområde og etatar
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne:

  • møte brukarar av hjelpeapparatet med respekt og empati
  • utøve profesjonelt skjønn gjennom å nytte fagleg kompetanse i møte med teoretiske og praktiske problemstillingar
  • bidra til tverrprofesjonelle perspektiv på tiltak til dei som treng hjelp frå barneverns-, helse- og sosialsektoren
  • analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringar i arbeidet som barnevernspedagog
  • nytte forskingsmetodisk tilnærming i profesjonsutøving
Working and learning activities

Undervisninga består av førelesingar, seminar, praksisretta gruppeaktivitet og samtaleøving. Delar av undervisninga er organisert felles for barnevernspedagogutdanninga og sosionomutdanninga. 

 

Assessment requirements

Arbeidskrav

  1. Individuelle skriftlege arbeid i fagtema
  2. Individuelt skriftleg arbeid og gjennomføring av rollespel i samband med samtaleøvingane 
  3. Gruppearbeid og individuelt skriftleg arbeid i  SOM–seminaret (saman om omsorg for barn)
  4. Skriftleg arbeidskrav ved slutten av emnet (pensumprøve eller liknande). Kravet fell bort dersom studenten kan dokumentere minimum 70 % frammøte til undervisningsaktivtetar.

Arbeidskrava må vere innleverte og godkjende til fastsett tid, slik det går fram av informasjonen i Canvas.

Obligatorisk deltaking:

  1. Undervisning og gruppearbeid på SOM-seminaret
  2. Aktivitetsfag
  3. Samtaleøvingar
  4. Familiearbeid
  5. Kommunikasjonsverkstad

Nærare informasjon i Canvas.

Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking, dvs. krav om 80 % deltaking.

Evaluation system
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Ellen Synnøve Aarseth
Betina Haug Olson
Used in other programs
  • Social work, Child Welfare Work - bachelor
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
5 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Eksamensspråk: norsk eller engelsk
Noregs lover eller særtrykk av lovverket
Approval signature: 
Randi Bergem 05.10.2020