Semesters

SRS101N Skuleretta samfunnsfag: Natur og samfunn i Noreg (nettbasert m/avgift)

Course code: 
SRS101N
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2018 Autumn
Assessment semester: 
2018 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

SRS101N omfattar om lag like delar geografi, historie og samfunnskunnskap. Dette emnet inviterer til å lære og å forstå meir om samspelet mellom natur og samfunn, mellom menneske, mellom grupper og mellom samfunn. I historie vert fokus sett på vikingtid og rikssamling og byggjeskikk. I geografi er ressursar, geologi og landskap og demografi fokusområde. I samfunnskunnskap vert sosialisering, det fleirkulturelle samfunnet og økonomi og samfunn trekt fram. Gjennom ulike tilnærmingsmåtar til læring får studenten høve til å utvikle seg til ein dyktig lærar som hjelper elevane til å vere samfunnsbevisste, interesserte og glade i faget. Dette emnet inngår som ei eining i halvårsstudiet Skuleretta samfunnsfag 1 N.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha 

  • kunnskap om samfunnsfag som skulefag og nyare samfunnsfagdidaktikk  
  • kunnskap om historieforståing og historiebruk mellom barn og unge
  • kunnskap om landskapsformene i dagens Noreg, og om korleis ein kan bruke slik kunnskap i opplæringa 
  • kunnskap om naturgrunnlaget, ressursar, næringsvegar, folkesetnad, busetnadsmønster og miljø  
  • kunnskap om dei historiske hovudtrekka i Noreg og verda frå den eldste busetnad til om lag 1800-talet  
  • kunnskap om økonomi, sosialisering og identitetsutvikling i barne- og ungdomsåra  
  • kunnskap om det fleirkulturelle samfunnet med særlig vekt på samikulturen
  • kjennskap til sentrale samfunnsfaglege teoriar og metodar 
  • kjennskap til sentrale kjelder i faget og kritisk vurdering av desse
Learning outcome skills

Studenten skal kunne 

  • arbeide sjølvstendig med faglege spørsmål og analysere faglege problemstillingar ut frå fakta og teorigrunnlaget i faget  
  • bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar og dugleikar i geografi, historie og samfunnskunnskap i samsvar med gjeldande læreplan og kritisk vurdere eiga undervising  
  • planleggje, leie og vurdere læringsarbeidet til elevane på ein måte som tek omsyn til mangfaldet i elevgruppa, ulike behov og kulturell og språkleg bakgrunn  
  • leie elevar i sjølvstendig arbeid innanfor rammene til faget  
  • bidra til å utvikle den munnlege dugleiken til elevane gjennom øving i møtedeltaking, debattar og andre munnlege aktivitetar i faget
  • bruke samfunnsfaglege kjelder og materiale i arbeidet med utvikling av dei grunnleggjande dugleikane til elevane  
  • bruke og vurdere digitale verktøy og kjelder i opplæringa og bidra til at elevane kan vere kritiske brukarar av digitale verktøy  
  • kritisk vurdere lærebøker og andre læremiddel til bruk i opplæringa
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • leggje til rette for samarbeid og konfliktløysing i arbeid med elevane  
  • reflektere kritisk over samfunnsfaglege spørsmål og stimulere til kritisk tenking  
  • forstå aktuelle samfunnsforhold i eit geografisk, historisk, politisk og sosiologisk perspektiv  
  • reflektere over eigen praksis og oppdatere seg fagleg 
  • kommunisere og samarbeide med barn og føresette med ulik sosial og kulturell bakgrunn
Working and learning activities

Studiet er for nettstudentar som gjennomfører studiet ved å nytte internett som kommunikasjonskanal. Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, studieleksjonar, skriftlege arbeid, rettleiing. IKT inngår som ein viktig del av emnet. Studentane vil nytte tilgjengeleg programvare og ressurssider på internett for løysing av oppgåver og for å tileigne seg kunnskap innanfor emnet. Canvas vert brukt aktivt m.a. til innlevering og rettleiing av skriftlege oppgåver og forum for studiehjelp m.a. med rettleiingar og arbeidsoppgåver. Det er ein føresetnad at studentane brukar desse verktøya kontinuerleg, og aktivt tek del i dei læringsprosessane som det vert lagt opp til.

Assessment requirements

For å få framstille seg for eksamen, må studenten

  • skrive tre oppgåver kvar på 2.300 - 3.000 ord (ei i geografi, ei i historie og ei i samfunnskunnskap). Sidan vi opererar med ei så romsleg ramme i tal på ord, må ein halde seg innafor denne ramma.
  • Gjennomføre ei skriftleg prøve frå pensum med godkjent resultat (vert gjennomført i Canvas).
Evaluation system
Minimum number of students: 
20
Maximum number of students: 
70
Person in charge: 
Elisabeth Teige
Costs

Kr 4.000,-

Used in other programs
  • Social Studies for Schools 1
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Ved sluttvurderinga vert ei av innleveringsoppgåvene (geografi, historie og samfunnskunnskap) trekt ut og vurdert. Det uttrekte arbeidet utgjer eksamen.
Sjå Vilkår for å framstille seg til eksamen.
Emne som gir reduksjonGrad av overlappVektingsreduksjon
HI 111
2
Approval signature: 
Odd Ragnar Hunnes, 07.02.18