Sjå liste over studieplanar som starter på:

Spesialpedagogikk i barnehagen - Kompetanse for fremtidens barnehage

Program of study: 
Special Needs Early Childhood Education
Level of study: 
Master
Credits: 
30
Duration: 
2 semesters
Year: 
2024
Number of students: 
35
Type of study: 
Further education (master's degree level)
Study mode
Part-time
Admission and rating

Fullført lærarutdanning (barnehagelærar eller liknande) og vere i arbeid i barnehage.

About

Dette studiet ved Høgskulen i Volda vil gje ei brei innføring i dei mest vanlege utfordringane som er knytt til behovet for spesialpedagogisk hjelp i barnehagen.   

Studiet set søkelys på eit inkluderande læringsmiljø i barnehagen gjennom tilpassing og meistring for barn med ulike føresetnadar. Studiet omhandlar kunnskap om å legge til rette for eit allmennpedagogisk tilbod av god kvalitet for barn som treng spesialpedagogisk hjelp. Tematikken blir sett på ut frå både eit individ- og systemperspektiv. 

Kunnskap om foreldresamarbeid og tverrprofesjonelt arbeid inngår også Samanhengar mellom åtferd og læringsmiljø er sentrale tema. Det same gjeld kunnskap om implementering for å legge til rette for og gjennomføre relevante endringsprosessar.  

 

Det er mogleg å søke innpass for studiet Spesialpedagogikk i barnehagen, som del av masterprogrammet i spesialpedagogikk ved Høgskulen i Volda. 

National regulations

Strategien "Kompetanse for framtidas barnehage"

Vidareutdanninga inngår som eit av kompetanseutviklingstiltaka i regjeringas Kompetanse for fremtidens barnehage - Revidert kompetansestrategi for perioden 2023 - 2025 (regjeringen.no).

Strategien har tiltak retta mot alle grupper av tilsette i barnehagen og har som mål å bidra til at det blir fleire barnehagelærarar og barne- og ungdomsarbeidarar i barnehagen, og at det blir fleire barnehagelærarar med utdanning på masternivå. Den har også som mål å sikre at alle barn får eit barnehagetilbod av høg kvalitet. 

Vidareutdanningstilboda for barnehagelærarar skal bidra til at ein aukande del barnehagelærarar
utviklar kompetanse på mastergradsnivå, i tråd med prioriterte områder i rammeplan for barnehagens innhald og oppgåver. Studiet skal styrke barnehagelærarens kompetanse i planlegging og gjennomføring av utviklingsarbeid.

Barnehageeigar kan mota midlar for tilsette som deltar på vidareutdanningstilbod igangsett av Utdanningsdirektoratet. Les meir om tilretteleggingsmidlar og korleis desse kan nyttast på Utdanningsdirektoratet sine nettsider (Udir.no)

Learning outcome

Læringsutbyttet må sjåast i samanheng med innhald og arbeidsmåtar i emna. I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram

Learning outcome knowledge

Kandidaten skal ha:   

  • inngåande kunnskapar om sentrale overordna spørsmål som gjeld inkludering og tidleg innsats. 
  • omfattande kunnskap om spesialpedagogiske problemstillingar og endringsarbeid 
  • grundig kunnskap om tverretatleg og tverrprofesjonelt samarbeid, i tillegg til samarbeid med heimen 
Learning outcome skills

Kandidaten kan:   

  • analysere og vurdere perspektiv på læringsmiljø i eit inkluderande fellesskap  
  • identifisere, analysere og legge til rette tiltak ut frå enkeltbarn og gruppa sine behov og føresetnadar 
  • skape vilkår for førebygging av vanskar knytt til åtferd  
Learning outcome qualification

Kandidaten kan:  

  • vurdere betydninga av inkluderande og likeverdige vilkår for utvikling og læring   
  • vurdere eigen yrkespraksis og kunne gjennomføre endringsprosessar med utgangspunkt i det spesialpedagogiske forskingsfeltet 
Content structure

Studiet er samlingsbasert med inntil tre fysiske samlingar à to dagar per semester. Arbeidsmåtane vil variere mellom forelesning og anna undervisning på campus og nett, seminar og workshops, gruppeoppgåver og individuelle oppgåver.  

Spesialpedagogikk i barnehagen - Kompetanse for fremtidens barnehage
Navn: 
Spesialpedagogikk i barnehagen - Kompetanse for fremtidens barnehage
Course2024 Autumn2025 Spring
1515
Requirements

Studenten må ha tilgang til datamaskin med internett, nødvendig programvare og utstyr som webkamera, headset og mikrofon 

Ansvarleg
Anne Randi Fagerlid Festøy