Semesters

MGL5-10SA1B Samfunnsfag 1B: Samfunnsutvikling og berekraft

Course code: 
MGL5-10SA1B
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2022 Spring
Assessment semester: 
2022 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Dette emnet tar for seg berekraft og samfunnsutvikling frå ulike perspektiv, frå det lokale til det globale, i fortid, notid og framtid. Undervisningstema i emnet vert knytt til omgrepa utvikling og berekraft. I geografi er berekraft og ressursbruk, klimalære, demografi og urbanisering sentrale tema. I historie er historisk kunnskap om demografi, folketalsutvikling og samfunnsutvikling med vekt på 1800-talet sentralt, og i samfunnskunnskap vil tema kring berekraft, forbruk og internasjonal klimapolitikk bli vektlagde.   

Metodisk tema i emnet er særskilt arbeid med digitale kjelder. I fagdidaktikken vil berekraftdidaktikk, kritisk omgrepsbruk og utvikling av undervisningsressursar ved bruk av digitale verktøy vere sentralt.  

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha kunnskap om

  • sentrale didaktiske tema knytte til berekraftig utvikling  

  • samfunnsutvikling med vekt på 1800-talet 

  • ressursar, klima, demografi og folketalsutvikling i fortid og notid   

  • internasjonal klimapolitikk   

  • didaktisk bruk av utvalde digitale uttrykksformer i samfunnsfag.  

 

 

Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • bruke ulike perspektiv på berekraftig utvikling frå det globale til det lokale, i fortid, notid og framtid   

  • bruke ei analytisk tilnærming til korleis geografiske, historiske og notidige forhold set vilkår for korleis menneske dekker behov, og fordeler ressursar   

  • arbeide med verdiar og haldningar i samfunnsfag relatert til samfunnsutvikling og berekraft.   

  • utvikle undervisningsresursar ved hjelp av digitale verktøy og kjelder, og vurdere den didaktiske relevansen 

  • bruke årsak-verknad og brot-kontinuitet som analytiske verktøy i arbeidet med historiske tema   

Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege spørsmål og eigen praksis i 
    eit berekraftperspektiv 

Working and learning activities

Læringsutbytte blir ivaretatt gjennom studentaktive undervisnings- og vurderingsformer, som legg vekt på fagleg refleksjon. I undervisningssituasjonen blir dette gjort gjennom at studentane aktivt deltek i gruppearbeid og drøftingar i plenum. 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

  • obligatorisk oppmøte til alle timeplanfesta aktivitetar, jamfør Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §7-3.

Arbeidskrav:

Det er tre arbeidskrav i emnet, alle er individuelle, og alle må vere levert til rettleiing og godkjent for å kunne gå opp til eksamen.  

  1. lage eit digitalt forteljekart. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart  

  2. lage ei digital forteljing  Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart  

  3. lage ein undervisningsvideo. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart 

 

Evaluation system
Maximum number of students: 
35
Person in charge: 
Kjersti Straume
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Studenten vel to av tre ferdig utarbeidde arbeidskrav og lever desse i eksamenesmappa saman med ein presentasjonstekst  på 800- 1000 ord 
Approval signature: 
Randi Bergem 24.02.2021