Semesters
MGL5-10SA1B Samfunnsfag 1B: Samfunnsutvikling og berekraft
Ingen
Dette emnet tek for seg berekraft og samfunnsutvikling frå ulike perspektiv, frå det lokale til det globale, i fortid, notid og framtid. Emnet gir oversikt over ulike geografiske, historiske og notidige forhold som legg føringar for korleis menneske dekker behov dei har, og fordeler makt og ressursar. Metodiske tema i emnet er særskilt arbeid med statistikk og arbeid med digitale kjelder. I fagdidaktikken vil kritisk omgrepsbruk og bruk av digitale verktøy vere sentralt.
Undervisningstema i emnet er relatert til omgrepa utvikling og berekraft. I geografi er berekraft og ressursbruk, klimalære, demografi og urbanisering sentrale tema. I historie vil du få kunnskap om demografi og folketalsutvikling og sosial, politisk og økonomisk utvikling frå mellomalderen og fram til ca. 1870. I samfunnskunnskap vil tema kring berekraft, forbruk og internasjonal klimapolitikk bli vektlagde.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten skal ha
kunnskap om korleis geografiske, historiske og notidige forhold set vilkår for korleis menneske dekker behov dei har, og fordeler makt og ressursar
kunnskap om ulike perspektiv på berekraftig utvikling frå det globale til det lokale, i fortid, notid og framtid
kunnskap om og oversikt over sentrale didaktiske tema knytte til berekraftig utvikling
kunnskap om ressursar, klima, demografi og folketalsutvikling i fortid og notid
kunnskap om internasjonal klimapolitikk
kunnskap om didaktisk bruk av utvalde digitale uttrykksformer i samfunnsfag.
Studenten skal kunne
arbeide med verdiar og haldningar i samfunnsfag relatert til samfunnsutvikling og berekraft.
vurdere bakgrunnen for, konsekvensar av og handlingsalternativ for berekraftig utvikling på individ-, nasjonalt- og globalt nivå
bruke og vurdere den didaktiske relevansen av læringsfilm og digitale forteljingar som undervisningsmetodar i samfunnsfag
arbeide med statistikk og digitale kjelder
bruke årsak-verknad og brot-kontinuitet som analytiske verktøy i arbeidet med historiske tema
Studenten skal kunne
reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege spørsmål i eit berekraftperspektiv.
oppdatere seg fagleg og reflektere over eigen praksis
Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, klasseromsundervisning, gruppearbeid, rettleiing, praksis og skriftleg arbeid. Denne variasjonen er viktig for å nå læringsutbytta i emnet. Bruk av digitale verktøy er ein viktig del av emnet, og studentane får erfaringar med bruk av digital forteljing og produksjon av undervisningsfilm i læringsarbeidet.
Frammøtekrav:
- obligatorisk oppmøte til alle timeplanfesta aktivitetar, jamfør Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §7-3.
Arbeidskrav:
Det er tre arbeidskrav i emnet, alle er individuelle, og alle må vere godkjende før ein kan gå opp til eksamen:
- lage eit digitalt forteljekart. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart
- lage ei digital forteljing. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart
- lage ein undervisningsvideo. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11.
- Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oral examination | Individual | 30 Minutes | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | Det vil bli gitt førebuingstid |