Semesters

MGL5-10SA2B Samfunnsfag 2B - Utforsking av globale perspektiv i samfunnsfaget

Course code: 
MGL5-10SA2B
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunnsfag 2B - Utforsking av globale perspektiv i samfunnsfaget
Teaching semester: 
2021 Autumn
2022 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Samfunnsfag 2B - Perspektiv på samfunnsfagdidaktikk
Assessment semester: 
2022 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL5-10SA2A Social science 2A: Politics and democracy
Course content

Utforskaren er sentral i dette emnet. Problemstillingar som gjeld globale forhold og danning av ny kunnskap er særleg viktig. Sentrale tema vil vere levekår og fattigdom, berekraftig utvikling, forholdet mellom menneske, stad og ressursar, konflikt og samarbeid, før og no. Emnet utforskar også urfolksproblematikk både i norsk og internasjonal samanheng, og elles korleis kjønn, seksualitet og kjærleik blir forstått på forskjellige måtar i forskjellige sosiale og kulturelle kontekstar.  

Emnet set utdanning i eit globalt perspektiv og kvalifiserer studentane til å bidra til vidareutvikling av samfunnsfaget og skulen som institusjon for læring og danning i eit globalt og mangfaldig samfunn. 

Studentane skal vidareutvikle didaktiske ferdigheiter frå tidlegare emne. Kritisk medvit og gode tilnærmingar for å undervise om verda utanfor Noreg vert særleg tematisert. Emnet gir også innsikt i ekskursjonsdidaktikk og digital didaktikk.  

Gjennom deltaking på ekskursjon, møter studentane ekskursjonsdidaktiske utfordringar, og studentane får innsikt i bruk av digitale verktøy i ekskursjonsdidaktikk (sjå «Vilkår for å framstille seg til eksamen»). Ekskursjonen utforskar klippfisk som eit inntak til kunnskap om samspelet mellom natur og menneske, kultur, økonomi og natur, i fortid og notid.  

 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal utvikle kunnskap om: 

  • Lokal, regional og internasjonal handelshistorie 

  • Ressursforvaltning og berekraftig utvikling 

  • Internasjonale politiske tilhøve og maktforhold i eit fordelingsperspektiv

  •  Diskriminering og det demokratiske perspektivet- rasisme, urfolk og funksjonshemma

  • Sosial og kulturell påverknad på forståing av kjønn, seksualitet og kjærleik 

  • Samfunnsfag og identitetsdanning 

  • Konflikt og samarbeid i eit samfunnsfagleg perspektiv 

  • Undervisning om samfunnsforhold i eit fleirkulturelt og globalt perspektiv

  • Kjeldeutval og metode som grunnlag for kunnskapsdanning

  • Historie- og samfunnsfagdidaktikk i ikkje-digital og digital undervisning

  • Planleggings- og vurderingspraksis i lys av didaktiske val

  • Ekskursjonsdidaktikk 

  • Samfunnsfagteori

  • Etikk  

Learning outcome skills

Studenten skal øve på å utvikle: 

  • Omgrepsforståing og fagterminologi

  • Observasjonskompetanse   

  • Vurdering av didaktisk relevans 

  • Analyse av årsak-og verknadsforhold knytt til samfunnsfaglege fenomen 

  • Identifisere perspektiv brukt i ein fagtekst

  • Drøfte  kritisk implikasjonane ved perspektiv-val

  • Legge til rette for at elevane skaffar seg overblikk over periodar og utviklingsmønster, og for refleksjon over korleis historie og kultur blir konstruert  

  • Kjeldevurdering av primærkjelder, sekundærkjelder, mediemangfald og digitale plattformer

  • Drøfte didaktiske implikasjonar ved bruk av tjukke/tynne framstillingar i samfunnsfagundervisning

  • Utvikle og drøfte digitale læringsrom

  • Planlegge og vurdere eiga og elevar si kunnskapsutvikling

  • Utforme undervisning universelt

  • God akademisk tekstframstilling, formell tekstkompetanse

  • Fagleg autonomi

Learning outcome qualification

Studenten får høve til å øve opp generell kompetanse i:

  • God kommunikasjon - skriftleg og munnleg

  • Kritisk undervisnings- og praksisrefleksjon

  • Sjølvstende i kunnskapsutvikling 

  • Samarbeidsevne

  • Vurdering av organisasjons- og skulekultur

  • Rolleforståing

  • Etisk refleksjon

Working and learning activities

Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, klasseundervisning, gruppearbeid, rettleiing, praksis, skriftlege arbeid og ekskursjon. Det vert gjennomført ein ekskursjon på Sunnmøre. Det er forventa at studentane brukar læringsplattforma Canvas og andre anbefalte nettressursar for kommunikasjon, løysing og innlevering av oppgåver, og for å tileigne seg kunnskap innanfor emnet. 

Assessment requirements

Emnet har to obligatoriske arbeidskrav. Kandidatar må få godkjent begge for å framstille seg til eksamen.

1) Levere ei rekkje med arbeidsoppgåver, gruppeoppgåver og presentasjonar gjennom dei to semestra. 

2) Lage ei digital framstilling med ekskursjonsdidaktisk tema.  

Det vil gå fram av semesterplanen i Canvas kva delar av undervisninga som er obligatorisk.

Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Margit Ystanes
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Munnleg eksamen i form av ei presentasjon på 15 minutter og ein samtale om dei vala studenten har gjort i presentasjonen.
Approval signature: 
Randi Bergem 24.02.2021