Semesters

MEI302 Meistring og myndiggjering – strukturperspektivet

Course code: 
MEI302
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2020 Spring
Assessment semester: 
2020 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen.

Course content

Meistring og myndiggjering er kjernetema i studiet. Kunnskap, innsikt og handlingskompetanse på desse områda krev bidrag frå ulike fag og disiplinar, og perspektiv på ulike nivå. Helse- og sosialarbeidaren må ha kompetanse og innsikt i strukturelle og kontekstuelle tilhøve. Det gjeld innverknad på praksis både frå kunnskapssyn og kunnskapstradisjonar, så vel som samfunnsmessige og kulturelle endringar, samt organisatoriske og styringspoilitiske føresetnadar. Dette emnet tek opp desse vilkåra i forhold til praksisar som kan bidra til meistring og myndiggjering.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Stundenten skal ha

  • kunnskap om samanhengar mellom sosiokulturelle prosessar og helse- og sosiale problem
  • auka innsikt og medvit for samanhengar mellom kunnskapssyn og praksis
Learning outcome skills

Studenten skal ha

  • ferdigheiter til å analysere samanhengar mellom helse- og sosiale problem og kulturelle og strukturelle vilkår
  • ferdigheiter til å  å påverke desse forholda
Learning outcome qualification

Studenten skal ha

  • ein kritisk kunnskapsbasert handlingskompetanse til å påverke strukturelle og organisatoriske tilhøve til beste for arbeid med meistring og myndiggjering i samarbeid med dei det gjeld
Working and learning activities

Innhaldet i emnet er organisert i fire hovudtema:

Tema 1: Kunnskapsteori og kunnskapssyn Her legg ein vekt på tilhøvet mellom vitskapleg kunnskap og andre kunnskapsformer, utvikling og endring av vitskapleg kunnskap med vekt på kritikk av vektlegginga av den evidensbaserte kunnskapen. Tilhøvet mellom vitskapleg kunnskap og profesjonell praksis er sentralt. 

Tema 2: Sosiokulturelle endringsprosessar Samanhenger mellom modernitet, identitet, danning og tillit vert løfta fram med vekt på livsløp, demografisk endring og helse. Meistring og myndiggjering heng og saman med demokrati, medborgarskap, profesjonalisering, makt og disiplinering. Globalisering og fleirkulturalitet påvirker også meistring.

Tema 3: Organisatoriske og styringspolitiske føresetnader Nye styringsformer og statlege føringar bidreg til utfordringar for organisasjonar. Leiing, samarbeid, konflikt og konfliktløysing innanfor og mellom organisasjonar og profesjonar vert tematisert, saman med forholdet til tredje sektor, brukarorganisasjonar m.m.

Tema 4: Folkehelseperspektivet Helse- og sosialfaglege mediediskursar vert tematisert; her er medikalisering eit sentralt fenomen. Ellers er det fokus på brukarretta opplysings - og informasjonsarbeid innafor helse- og sosialtenestene.

Undervisninga er lagt til 3 vekesamlingar, med fire undervisningsdagar og ein studiedag på kvar samling:

Samling 1: Veke 2

Samling 2: Veke 7

Samling 3: Veke 13

Undervisninga er lagt opp med ein kombinasjon av forelesingar, seminar, presentasjon av arbeid med heimeoppgåve og drøfting i plenum m.m. Det blir forventa at studentane driv sjølvstudium mellom samlingane, og at dei leverer utkast til heimeoppgåve for presentasjon og kommentering.

Assessment requirements

Det er krav om deltaking på 2 av 3 samlingar (eller 65% av tida på samlingane).

Evaluation system
Minimum number of students: 
15
Maximum number of students: 
40
Person in charge: 
Jan Inge Sørbø
Silje Louise Dahl
Used in other programs
  • Health and Social Sciences - master
  • Health and Social Sciences - master
  • Planning and Leadership - master (part time)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Det er knytt rettleiing til oppgava.
Alle.
Omlag 5000 ord (+/-10%).
Approval signature: 
Odd Ragnar Hunnes 25.02.19