Semesters

MGL1-7PE1 Pedagogikk og elevkunnskap 1: Læraren si tilrettelegging for læring og utvikling

Course code: 
MGL1-7PE1
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Pedagogikk og elevkunnskap 1: Læraren si tilrettelegging for læring og utvikling
Teaching semester: 
2018 Autumn
2019 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Pedagogikk og elevkunnskap 1: Læreren sin tilrettelegging for læring og utvikling
Assessment semester: 
2019 Spring
Required prerequisite knowledge

 Ingen

Course content

Emneplanen er utarbeidd i samsvar med nasjonale retningslinjer for Pedagogikk og elevkunnskap, grunnskulelærarutdanninga 1-7. Emnet er første del av faget Pedagogikk og elevkunnskap, og tilsvarar 13 stp. pedagogikk og 2 stp. religion, livssyn og etikk.   

Emnet tek føre seg læraren si tilrettelegging for elevane si læring og utvikling på 1.-7. trinn, med særleg vekt på begynnaropplæringa. Det vert teke utgangspunkt i fire område som grunnlag for utvikling av profesjonskompetanse. Desse områda er lærarrolla, læringsteori, didaktikk og læringsleiing. Det er læraren sitt arbeid i møte med eleven, elevgruppa og lærestoffet som er i sentrum. Forskingsbasert kunnskap om læring og undervisning står sentralt.

I og med dette er studentane sitt første møte med faget Pedagogikk og elevkunnskap, legg ein vekt på at dei skal få rettleiing i arbeidet med forståing for dei sentrale innhaldselementa i emnet. Arbeidskrava har til hensikt å støtte studentane i denne prosessen, gjennom rettleiing og øving i munnlege og skriftlege uttrykksformer. Undervisninga kombinerer førelesing som gir fagleg fokus og arbeidsmåtar som stimulerer aktiv deltaking frå studentane. Studentane skal vere aktiv deltakande i alle seminara knytt til arbeidskrava.

Studentane skal få ei første erfaring med forskingsarbeid knytt til praksis. Dei skal  gjennomføre systematisk observasjon av læraren sitt arbeid, analysere og rapportere denne skriftleg i grupper. Gjennom dette vert dei kjende med observasjon som vitskapleg metode, får kjennskap til kva lærarens arbeid kan dreie seg om, og får ei første innføring i akademisk skriving i faget.  Eksamen i emnet er ein skriftleg skuleeksamen, som etterspør kunnskap om sentrale innhaldselement som er nødvendig for profesjonell yrkesutøving. 

 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

 

Learning outcome knowledge

-Studenten har kunnskap om

  • teori om læring og læringsprosessar og utfordringar i læraren sitt arbeid   
  • sentrale didaktiske prinsipp i lærararbeidet  
  • teori om utvikling av læringsmiljø og grunnleggande prinsipp for  
    læringsleiing i grunnopplæringa, herunder kontaktlærarrolla   
  • etisk teori og grunnleggande profesjonsetiske prinsipp og dilemma som regulerer undervisning og læring i skulen  
  • dei grunnleggande ferdigheitene som ressurs for læring  i begynnaropplæringa med fortsettelse på mellomtrinnet.
  • sentrale styringsdokument i skulen  
  • lærarrolla i det fleirreligiøse klasseromet  

 

Learning outcome skills

-Studenten skal kunne  

  • planlegge og leie undervisningsarbeid i samsvar med faglege og profesjonsetiske prinsipp og gjeldande læreplanverk  
  • engasjere seg i læringsfremjande relasjonar med elevar  
  • diskutere og fagleg begrunne didaktiske og etiske val  
  • planlegge og gjennomføre systematisk observasjon for å utvikle læring 
  • meistre norsk munnleg og skriftleg på ein kvalifisert måte.

 

Learning outcome qualification

-Studenten kan  

  • på eit reflektert og fagleg grunnlag vere i samspel og kommunikasjon med eleven. 
  • innta ei lærarrolle som er i samsvar med grunnleggande profesjonsetiske og faglege prinsipp. 
Working and learning activities

-Undervisningsformene vekslar mellom plenumsførelesing, seminar med studentaktivitet, arbeid i grupper og individuelt arbeid.  

  

 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk oppmøte til all timeplanfesta aktivitet, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6. 

Arbeidskrav:

Ei skriftleg, gruppebasert oppgåve med inntil 2000 ord, bygd på systematisk observasjon av læraren sitt arbeid 

Ei individuell, teoretisk refleksjonstekst med inntil 1200 ord knytt til sentrale innhaldselement i emnet.

Ein munnleg presentasjon av eit sentralt tema frå pensumlitteraturen 

Aktiv deltaking i seminar knytt til dei munnlege presentasjonane 

 

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maximum number of students: 
-60
Person in charge: 
Marit Lysholm
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
5 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Approval signature: 
Anne Øie