Semesters

MGL5-10SA1A Samfunnsfag 1A: Samfunnsfag som skule- og vitskapsfag

Course code: 
MGL5-10SA1A
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunnsfag 1A: Samfunnsfag som skule- og vitskapsfag
Teaching semester: 
2020 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Samfunnsfag 1A: Samfunnsfag som skole- og vitenskapsfag
Assessment semester: 
2020 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Course content

Føremålet med emnet er å gi ei innføring i samfunnsfag som skule- og vitskapsfag. Samfunnsfaget i skulen skal bidra til å bygge eit demokratisk samfunn gjennom å skape samfunnsengasjerte og deltakande borgarar. Samfunnskritisk tenking og tverrfagleg utforsking av tema som demokrati og medborgarskap, berekraft og utvikling, identitetsutvikling og fellesskap er kjerneelement i faget.

Innføring i samfunnsfag som skulefag inneber å få oversikt over utviklinga av føremålet i faget. Mandat og faginnhald, didaktiske problemstillingar og refleksjonar er sentralt i emnet. Innføring i samfunnsfag som vitskap inneber å få oversikt over problemstillingar og vitskaplege metodar i fagområda. I emnet vert det gitt ei oversikt over grunleggande problemstillingar og metodar i dei to faga geografi og historie, og fagområdet samfunnskunnskap.

I geografi handlar innføringa om oversikt over grunnleggande problemstillingar i geografifaget knytt til naturgitt og menneskeskapt rom. Tema som får særlig fokus er kartlære og GIS, relasjonen menneske og stad, og geologi og landskap.

Historiedelen av emnet handlar om å gi studenten ei oversikt over eigenarten til historiefaget. Sentrale tema er historiemedvit, kjeldekunnskap, historiske årsaksforhold, kritisk tenking, og forståing av korleis historikaren arbeider med ulike samfunnsfaglege problemstillingar i fortid, notid og framtid.

I samfunnskunnskap er det sentralt å gi studenten oversikt over samfunnsvitskaplige metodar og grunnlagsproblem. Viktige tema er aktør og samfunn, identitetsutvikling og fellesskap, og kultur og meining.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om utvalde teoriar og metodar i geografi, historie og samfunnskunnskap
  • kunnskap om fagdidaktisk teori og forsking i møte med samfunnsfag som skulefag 
  • kunnskap om kartlære og GIS, relasjonen menneske og stad, og geologi og landskap
  • kunnskap om historiske grunnlagsproblem som historiemedvit, kjeldekunnskap, årsaksforhold og tid-rom-dimensjonen i faget
  • kunnskap om aktør og samfunn, identitetsutvikling og fellesskap, og kultur og meining
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • gjere greie for grunnlagsproblemstillingar i faget
  • bruke enkle samfunnsvitskaplege metodar for å svare på faglege spørsmål
  • finne, vurdere og bruke ulike typar samfunnsfaglege kjelder for å legge til rette for gode læringsprosessar
  • skrive fagtekstar etter vitskaplege kriterium om ulike samfunnsfaglege tema

 

Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege spørsmål
  • oppdatere seg fagleg
  • reflektere over eigen praksis med utgangspunkt i samfunnsfaget
Working and learning activities

Aktuelle arbeidsformer er litteraturstudium, klasseundervisning, gruppearbeid, rettleiing, praksis, skriftlege arbeid og korte ekskursjonar. Denne variasjonen er viktig for å nå læringsutbytta i emnet. Bruk av digitale verktøy er ein viktig del av emnet. Studentane vil nytte tilgjengeleg programvare og digitalt tilgjengelege ressurssider for løysing av oppgåver og for å tileigne seg kunnskap innanfor emnet. Læreplan- og lærebokanalyse, undervisningsplanlegging og lærarrolla i faget er i fokus dei første praksisperiodane.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Obligatorisk oppmøte til alle timeplanfesta aktivitetar, jamfør Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §7-3.

Arbeidskrav:

Skrive tre oppgåver, kvar på 1 500 - 1 800 ord.

 

Evaluation system
Minimum number of students: 
10
Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Kari Aslaug Hasle
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Ved sluttvurderinga vert ei av innleveringsoppgåvene trekt ut og vurdert. Det arbeidet som vert uttrekt, utgjer eksamen.
Skriftleg oppgåve. Om lag 1 500 - 1 800 ord
Approval signature: 
Randi Bergem 27.02.2020